مستند فرش گور چیست؟
نوشته شده توسط : adibcarpet

مستند فرش گور ساخته شد!

«فرش گور» عنوان جدیدترین مستند معصومه نورمحمدی است که داستان فرشی دو تکه شده را روایت می‌کند.

به نقل قالیشویی ادیب و  گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نورمحمدی پس از ساخت مستندهای «رویای بهشت» و «سوزنگرد» با موضوع فرش ایرانی، این بار قصد روایت داستان فرشی دو تکه شده و منحصر به فرد مربوط به دوره صفوی را دارد که نیمی از آن در موزه هنرهای تزیینی پاریس و نیمی دیگر در موزه کراکوف لهستان نگهداری می‌شود.

این مستندساز درباره‌ ساخت «فرش گور» گفت: من ارزش بسیاری برای فرش ایرانی قائلم چرا که دنیایی از فرهنگ و هنر است و ساخت مستند درباره‌ فرش ایرانی بهانه‌ای ست که هنر ایران را به مردم نشان بدهم.

وی افزود: با توجه به فیلمبرداری بخش‌هایی از این مستند در پاریس و لهستان، ساخت «فرش گور» نیازمند بودجه‌ای بیشتر از مستندهای معمول است. بخشی از هزینه این فیلم از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تامین می‌شود و بخش دیگر را باید از منابع دیگر تهیه کنم.

مستند-فرش-گور-چیست-قالیشویی-ادیب

نورمحمدی هدف از ساخت این مستند را نشان دادن تصویری از مهجور واقع شدن فرش ایرانی به عنوان نماد هنر ایران دانست و ادامه داد: فرش‌های اصیل ایرانی در کشورهای مختلف پراکنده شده‌اند و در کشور خودمان هم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

معصومه نورمحمدی تهیه‌کنندگی مجموعه‌های «آبی دریا 1» در 7 قسمت و «آبی دریا 2» در 10 قسمت و همچنین تهیه‌کنندگی و کارگردانی مستندهای «سورنا»، «حفره‌های حیات»، «پنج‌شنبه بازار میناب»، «رویای بهشت»، «سوزنگرد» و «مسافر فوکوشیما» را در کارنامه کاری خود دارد.

شایان ذکر است مرکز ملی فرش ایران نیز در تولید این مستند همراهی خواهد داشت.

... واحد تحقیق و توسعه قالیشویی ادیب ...

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد .

همراهان گرامی در نظر داشته باشید ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با20%تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج و شهریار صورت میگیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید:

قالیشویی کرج ، قالیشویی شهریار، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشوی جنوب تهران،قالیشویی شمال تهران





:: برچسب‌ها: قالیشویی, قالی شویی,شستشوی مبل,خشکشویی مبلمان,خشکشویی مبل,بخارشویی مبل,بخارشوی,شستشومبل,شستشو-مبل,شستشولکه مبل,شستشوی-لکه-از-مبل, سفارش-آنلاین-خشکشویی مبل,مستند-فرش-گور,اخبار-فرش,ساخت-مستند-فرش-گور,فرش-گور-چیست,قالیشویی-ادیب ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: